
Ca pol de dezvoltare regional, municipiul Craiova este principalul motor economic, iar o mai bună conectare pe calea ferată dinspre celelalte orașe și comune din județ și chiar din județele Olt, Vâlcea, Gorj și Mehedinți ar contribui la dezvoltarea zonelor mai puțin dinamice prin creșterea accesului la oportunități economice și a conectivității pe plan național și internațional, prin conectarea la Aeroportul Internațional Craiova, potrivit Autorității pentru Reformă Feroviară.
Extinderea căii ferate înspre aeroport ar reprezenta un obiectiv de dezvoltare important pentru întreaga regiune, ce ar contribui totodată și la creșterea turismului și a economiei regionale.
La nivel urban și metropolitan, pe calea ferată se pot consolida conexiunile spre atractorii dispuși de-a lungul acesteia, mai exact:
- uzina Ford Craiova, aflată în sud-estul orașului (halta Banu Mărăcine);
- zona de expansiune rezidențială din proximitatea uzinei (localitatea Malu Mare și cartierul Veteranilor) prin introducerea unor noi puncte de staționare;
- cartierele de locuințe din nordul municipiului ce sunt mărginite de calea ferată, prin operaționalizarea și integrarea serviciilor de transport și regenerarea punctelor de staționare existente pentru servicii de transport de interes local (Gara Craiova, Craiova Triaj, Cernele, Bordei, Jiu); amenajarea acestor puncte de staționare este importantă pentru a oferi servicii de calitate, iar funcționalitatea acestei alternative de transport este influențată de conectivitatea locală din jurul stațiilor;
- localitățile Făcăi și Podari din sud, Cârcea și Pielești din est, Ișalnița, Almăj, Coțofenii din Față și Brădești din nord-vest, prin creșterea calității și frecvenței serviciilor feroviare utilizând punctele de staționare deja existente, regenerarea acestor gări și creșterea conectivității locale spre acestea, în special pietonale/velo.
Articolul nr. 40 / 2024
Scris de: Ion-Mugurel Stefan
