
”Solicitarea privind transmiterea terenului în suprafaţă de 9.622mp este justificată de necesitatea asigurării unui drum de acces din Str. Harghita către proprietăţile limitrofe imobilului 2810. Întrucât în această zonă s-a dezvoltat un cartier rezidenţial, iar singura cale de acces a locuitorilor către acesta este prin str. Henry Ford, pe această arteră a crescut în mod considerabil intensitatea traficului, conducând adesea la ambuteiaje. Astfel în raport de necesitatea fluidizării traficului pe str. Henry Ford s-a identificat posibilitatea accesului locuitorilor din zonă pe terenul în suprafaţă de 9622mp, folosit în prezent ca drum de acces, ce face parte din imobilul teren în suprafaţă de 2.944.488 mp din acte şi 613.888mp din măsurători aflat în proprietatea statului şi administrarea Ministerului Apărării Naţionale”, a motivat Direcția de Patrimoniu a Primăriei Craiova în Raportul întocmit pentru adoptarea de către Consiliul Local al Municipiului Craiova a proiectului de Hotărâre privind solicitarea transmiterii suprafeței (nr. 446/2023).
Traseul noului drum:

”După trecerea în domeniul public al municipiului Craiova, imobilul (…) se declară bun de interes public local și se utilizează în vederea fluidizării traficului pe str. Henry Ford, în termen de 5 ani de la data preluării imobilului, cu fonduri din bugetul municipiului Craiova sau alte surse de finanțare legal constitute. (…) În cazul în care investițiile asumate de către Consiliul Local al Municipiului Craiova prin Hotărârea nr. 446/2023 nu sunt realizate în termenul prevăzut (…) partea de imobil revine în domeniul public al statului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare”, mai scrie în Hotărârea adoptată de Guvern.

Strada Harghita, care pleacă din Str. Romanescu, ar continua, astfel, pe porțiunea cedată Craiovei de MApN până la limita cu Malu Mare și de acolo pe Str. Căpșunilor din localitate, până în Henry Ford
Articolul Nr. 10 / 2024
