“Creativitatea este inteligența care se distrează” – Albert Einstein


    Sunt  învățătoare de mai bine de 15 ani și de asemenea părinte, iar ceea ce reprezintă inființarea acestui after -school este realizarea unui proiect de suflet atât ca și cadru didactic ,dar și ca părinte.

  Ce îmi doresc să realizez cu  acest proiect ? Să creez un spatiu în care copiii să se simtă ”ca acasă ”, și aici ma refer la încredere ,atât din partea noastră cât și bineînțeles ,din partea copiilor ,dar și a părinților.

   Dacă este ceva ce am putut observa din interactiunea cu parintii este că fiecare își dorește ce este mai bun pentru copilul lui, iar educația este una dintre cele mai dificile alegeri pe care un părinte trebuie să le facă pentru copilul lui. Practic îi definește viitorul !


   Anul acesta am hotărât că este timpul ,m-am mobilizat și am început: am lansat primul meu proiect de acest fel – un after school unde o echipa de invatatori si profesori cu experienta si performante in invatamant organizeaza eficient timpul elevilor din clasele I-IV dupa programul de scoala.

Ideea mi-a fost susținută în primul rând de fiica mea ,în vârsta de 8 ani ,devenind ajutorul meu de nădejde…și chiar m-a surprins implicarea ei !

 Mi-am dorit foarte mult s-o cresc autonom, independent, creativ, dar dorința ei de socializare a fost cea care m-a convins să fac toate demersurile și să pornesc pe acest drum.


   Desi noi ,ca și părinți încearcăm să le ocupam timpul și să găsim activități plăcute pentru ei , socializarea cu alți copii de vârstă apropiată este cel puțin la fel de importantă , de aceea aș putea spune ca scopul principal al unui after-school este socializarea.

   Am avut experiența pandemiei si bineînțeles unul dintre efectele acesteia a fost lipsa socializării și efectul s-a văzut în special în rândul copiilor,aceștia devenind mai retrași ,mai individualiști ,dar totodată mai dornici de a socializa în cadrul grupurilor.


After -school sau teme acasă ?


Acasă, din cauza variatelor motive (timp ocupat, stres, lipsa pregatirii de specialitate etc.) bunicii si parintii nu pot să se descurce in totalitate,iar aici în primul rând mergem  pe ideea de continuitate – ceea ce se face la scoala, cu oameni de specialitate, trebuie sa se continue la fel.

Copiii merg la scoala – acolo sunt oameni de specialitate; vin apoi la noi ,unde sunt tot oameni de specialitate – astfel se obtine continuitatea.  Spre deosebire de meditatia in particular, aici copilul beneficiaza practic in aceeasi locatie de ajutorul mai multor specialisti – învățător, profesori de limbi străine, întălnește și alți copii, învață dar si  relationează,socializează.


    Sigla noastră – trei copii fericiți – este creată de fetița mea, asta i-a inspirat ei ideea de after-school, copii fericiți !


Denumirea de OMNES ,vine din limba latină și se traduce

 ” pentru toată lumea ”,adică ceea ce ne dorim este ca toată lumea să aibă access la educație și să poată beneficia de acest program.

Experiența de la clasă, pe care o are un învățător, studiul individual te ajuta sa capeti o anumita tehnica, o strategie pentru a putea aborda orice caracter, oricat ar fi de dificil. 

Pentru fiecare copil trebuie gasit tipul de motivatie care i se potriveste. Este adevărat, nu orice persoană are chemare și dăruire pentru asemenea lucruri. Ar trebui ca întotdeauna să se țină cont de faptul că ce i se potrivește unui copil, nu i se potriveste si celuilalt.


Nu e suficient să-l cunosti pe copil, trebuie să-l simți ,pentru că numai împletind aceste două forme de relaționare reușesti sa vii cu ceva potrivit pentru el. Copiii au o intuitie grozavă !
Ideea este să înțelegi nevoile fiecărui copil și să îi cultivi încrederea în propriile forțe ,iar acest lucru presupune în primul rând multă răbdare,dar și profesionalism.

Ce este diferit la acest program after -school ?

   Ce ne dorim cu acest after-school este să creștem copii fericiți,ca într-o familie mai exact,iar pentru aceasta am amenajat spațiile de lucru cât mai aerisite ,spatii de relaxare unde să poată relaționa așa cum își doresc și de asemenea personal pregătit pentru provocările ce vor urma.

   În cadrul programului de teme ne dorim să își dezvolte deprinderea cu munca independentă. Pentru noi este o prioritate faptul de a-i învăța pe copii cum să învețe ,dar mai ales să se cunoască pe ei înșiși ,ca și indivizi, personalitate , și ce pot îmbunătăți la propria persoană,iar pentru aceasta am integrat zilnic programe de dezvoltare personală,jocuri de autocunoaștere și de grup.

Care este programul de desfășurare?

Programul este de luni – vineri,între orele 12.00-17.00 ,timp în care copiii vor studia după un anume orar stabilit pentru fiecare zi ,astfel pe parcursul unei săptămâni ei vor parcurge ,pe langă cele două ore de teme zilnic,limbi străine,avem 2 ore de limba engleză,pictură ,dans și mișcare,dezvoltare personală ,cât și posibilitatea de a studia limba germană .

De asemenea avem o curte exterioară unde se pot organiza diferite jocuri și activități în aer liber.Toate activitățile vor fi făcute cu persoane de specialitate.

Orele de limba engleza se desfasoara trei zile pe saptamana ,copiii vor putea beneficia de engleza „distractiva” (profesoara vine pe programul de recreere si copiii se joaca, dar si comunica intre ei in limba engleza) dar și de ore clasice de limba engleză”.

Lectura are un loc important în programul nostru și se va desfasura zilnic ,având un rol esențial în dezvoltarea cognitivă a micilor școlari.

Care ar fi principalele facilitati de care beneficiaza parintii, in urma acestui program?

Ce poate sa fie mai frumos pentru un parinte , decât să isi stie copilul in siguranta?

  Sa nu uitam ca traim intr-o lume in care putine sunt mamicile casnice; avem din ce in ce mai multe mamici – oameni de afaceri, tatici la fel, unde exista un numar mare de responsabilitati.

   Parintii sunt castigati foarte mult pentru ca stau relaxati la serviciul lor si atunci cand copilul lor ajunge acasa, el este un copil liniștit și relaxat,fericit deoarece are totul pregătit pentru ziua ce va urma ,inclusiv pe partea emoțională – practic este pregătit pentru orice provocare a zilei următoare ,iar părintelui îi revine doar sarcina de a petrece un timp de calitate cu propriul său copil.
Parintele care vine seara si isi ia copilul ” invatat si relaxat” nu mai are altceva de facut decat să petreacă un timp de calitate împreună cu cel mic.-

De ce să aleagă părinții acest program?

 Care sunt specializarile persoanelor care se ocupa direct de copii?

   Pe langa investitia in logistica, o alta mare investitie a fost in timpul alocat recrutarii de personal. Am cautat sa formam o echipa din invatatori si profesori care au profesat, care au experienta didactica si care stiu cum sa abordeze copiii.

 In alegerea personalului am pus accentul pe doua lucruri extrem de importante: profesionalism si  daruire. Ca sa fii eficient, pe langa o predare foarte buna, trebuie sa ai „lipici” la copii, un fel special de a relationa cu ei și acesta a fost principala caracteristică pe care am pus accentul în formarea echipei OMNES.

Date contact:

Strada Mitropolit Nifon Criveanu, nr 21 – Piata Centrală din Craiova

Telefon: 0727481677

omnesprouno22@yahoo.com

Articolul Nr. 56/2023, Craiova